Skip to content

Õuesõppe projekt

Andmete kogumine väljastpoolt kooli

Õpilased lähevad koolist välja koguma infot. Kogutud info võib olla esitatud multimeedia abil või siis vaatlusmärkmetena. Välja läheb kogu klass või ainult mõned õpilased.

Tulemuseks võib olla…
…värskendav muudatus minnes koolimajast välja.
…põnev tund kogudes infot väliskeskkonnast.
…motivatsiooni suurenemine, kui info kogumine on mänguline.
…vaba aeg õpetajale teiste tegevuste tegemiseks, kui on võimalik kaasata kolleege või lapsevanemaid õpilasi valvama.

Õpilased võivad õppida…
…planeerima projekti ja arendama uurimisoskusi.
…kasutama vahendeid info kogumiseks.
…vastutama oma õppimise eest.
…erinevaid infokogumisviise.
…arendama oma loovat ja kriitilist mõtlemist.
…tegema valikuid ja piiritlema teemasid.

Ideid tehnoloogia kasutamiseks
Andmete kogumine
Isiklikud või kooli vahendid. Näiteks võib kasutada nutitelefone, mobiiltelefone, sülearvuteid või fotoaparaate foto-, audio- ja videomaterjalide kogumiseks. Olenevalt teemast ja ainest saab kasutada ka erinevaid sensoreid ja mõõtmisvahendeid info kogumiseks. Need vahendid peaksid olema kooli poolt.
Andmete jagamine
Kasutage sülearvuteid või tahvelarvuteid, mis võimaldavad andmete jagamist.
Märkmete tegemine
Audiomärkmete tegemiseks võib kasutada mobiiltelefone või diktofone. Samuti võib kasutada pilte ja videoid või pliiatsit ja paberit.

1. Ettevalmistus
Valige peateema/üldine raamistik grupitööle.
Otsustage, kas koolivälised tegevused leiavad aset tunni ajal või on tegemist kodutöödega.
Leide täiskasvanust valvur.
Seadke valmis seadmed.
Koguge näiteid andmete kogumisest.

2. Tutvustamine
Looge väikesed rühmad, igal rühmal erinev teema, mis on seotud peateemaga. Vaadake õpitegevust „Rühmade loomine“.
Iga rühm esitab ajakava, kus on kirjas, millal ja kus nad andmeid koguvad. Samuti peab olema varuplaan juhuks, kui ilm on halb või juhtub ettenägematuid asju.
Toetage iga rühma ajakava koostamisel st mis andmeid koguda, kust ja kuidas koguda. Vaadake iga rühmaga koos plaanid üle.
Pärast ajakava koostamist loob iga rühm sõnumi oma ajakavast TeamUp keskkonda. Vaadake õpitegevust „Rühma sõnumi salvestamine“

3. Tegevused
Rühm kogub andmeid väljastpoolt kooli. Andmed võivad olla väga erinevad: mõõtmiste tulemused, fotod kultuurimälestistes, intervjuud kohalikega või statistika.
Rühmad peavad salvestama ja analüüsima kogutud andmeid.
Rühmad võivad andmeid vahetada omavahel.
Õpetaja või valvur teeb märkmeid rühmatöö kohta. Sellest tuleb välja, mida iga rühm saaks edaspidi parandada.

4. Hindamine
Pärast kooliväliseid tegevusi salvestab iga rühm sõnumi, kus on kokku võetud nende töö ja töökogemus.
Võrrelge rühmade ajakavasid tegelikkuses toimunud tegevustega (otsuste tegemine, läbitud tegevused, kogutud andmed)
Ei ole võimalik jälgida kõiki rühmi võrdselt. Kasutage salvestatud sõnumeid, et olla kursis toimuvaga.
Paluge õpilastel hinnata oma grupikaaslaste panust. Nende hinnanguid saad kasutada lõplikul hindamisel.

Pikem kirjeldus: http://www.scribd.com/doc/109627782/iTEC-1-tsukkel-ouesope

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: